středa 9. dubna 2014

Čokoládové muffiny - zdravé a hříšně dobré

Nafotila a napsala JaLe Ko v 11:21 odp.
Jaro je tu :)

To jsem zas pro změnu dostala chuť na čokoládu... Projížděla si různé blogy, jestli bych náhodou nenašla nějaké muffiny, u kterých by se dala použít žitná mouky (mám jí doma 3 balíky), jenže zase nic. Jenže už jsem celý den nic nepekla Jenže měla přijít návštěva, holky by ke svačině taky uvítaly něco sladkého (i zdravého, že Leni?) a já jsem ve škole pro změnu skončila brzo. V kuchyni jsem si trochu uklidila a mohla jsem začít kouzlit a experimentovat (na modlení taky došlo :D ). Chcete taky kouzlit? Tak jdeme na to :)

Ingredience:

  • 3 vejce
  • 1 hrnek žitné mouky
  • 1 hrnek hladké mouky
  • 3/4 hrnku třtinového cukru
  • 3 lžíce kakaa na pečení
  • 1 prášek do pečiva bez fosfátů
  • 300-400 ml kefíru (přidáváme postupně, podle konzistence - těsto by nemělo být tekuté)
  • 1 najemno nastrouhaná mrkev
  • 1 lžička vanilkového extraktu
Postup: Troubu si předehřejeme na 180°C. Vejce si vyšleháme ve větší míse do pěny s cukrem a extraktem. V menší misce si smícháme mouky, kakao a prášek do pečiva. K vejcím přidáme kefír a postupně zašleháváme sypké ingredience. Nakonec vmícháme mrkvičku ( je tam pro vláčnost, nejde cítit) a měli bychom mít tužší těsto. Připravíme si košíčky a dávkujeme do 3/4. V troubě necháme 20-25 minut a kontrolujeme špejlí, zda-li jsou hotové.


Mrkvička tam opravdu nejde cítit! (testováno na mužském subjektu - nic nepoznal :D ) 
Už se těším až si je vychutnám ráno u snídaně s mým milovaným banánovým tvarohem a Carem :)

Po útoku :)

0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos