pondělí 7. dubna 2014

Cookies alá carrot cake

Nafotila a napsala JaLe Ko v 9:48 odp.

Takhle to dopadá, když upečete sušenky s rozinkami a sestra vám je nejí :D (kvůli rozinek - rozinky nejsou jako gumoví medvídci, ale svraštělé, měkké bobule, které budu z každého jídla vyšprtávat) Pro mě to znamená = můžu upéct další, jupíííííííííííí. Pro ostatní = konečně jí můžu za něco sprdnout.


Zvažovala jsem, co má ségra ráda a co máme doma: jablko,oříšky,banán (toho je škoda, jedině do banana breadu - recept brzo ;) ), MRKEV!!! Nejdřív jsem hledala recept na internetu, když ti američané dělají všechno ve velkém a na šálky nebo hrníčky. Nezbývalo tedy, než si recept vymyslet sama. A tady je:

Ingredience:
  • 50 g másla
  • 100 g mouky (já jsem dala směs hladké a žitné)
  • 1 vejce
  • 100 g nastrouhané mrkve (přibližně 2 malé mrkvičky)
  • 75 g jemných ovesných vloček
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva bez fosfátů
  • 50 g třtinového cukru
  • koření: nejvíce skořice (asi půl lžičky), sušený zázvor a 3 hřebíčky
  • 30 g vlašských ořechů
  • 1 lžička cirtónové šťávy
Postup: Máslo si rozpustíme v rendlíku. Během rozpouštění si smícháme mouky, vločky, prášek do pečiva, jedlou sodu, cukr, koření a nasekané ořechy. Přidáme vejce, citrónovou šťávu a máslo a pořádně promícháme. Troubu si rozehřejeme na 160 °C, nachystáme si plech s pečícím papírem a můžeme porcovat. Asi 16 až 20 menších kupek rozetřeme lžící do požadovaného tvaru nebo je můžeme nechat jen tak (budou trochu vyšší a vláčnější). Dáme do trouby a pečeme přibližně 20 minut.


Ta vůně, co provoněla celý dům, je úžasná. A chuťově jsou přesně jako carrot cake (kdyby vám chyběl krém - tvaroh s medem to zachrání ;) ). Musím se poplácat po rameni, že mi občas improvizace vyjde. No a nejvíc spokojená byla ségra, protože nemusela řešit, co si má dát ke svačině :D

0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos