sobota 19. dubna 2014

Dolce Vita

Nafotila a napsala JaLe Ko v 8:59 odp.

Dnes to bude dlouhá slohovka a začnu úvahou, že spíše než recenze píšu kritiku. Nelíbí se mi to, ale nemůžu jinak, protože z opavských kaváren nejsem nadšená. Bohužel jinak tomu nebude ani dnes, po návštěvě známé opavské  a kdysi výborné kavárny Dolce Vita.


Nicméně začnu pozitivněji. Na návštěvu jsem se těšila, protože jsem tady kdysi ochutnala svůj první Carrot cake. Bylo to chvíli po otevření, v Opavě pomalu ani jedna kavárna a najednou otevřeli tuhle růžovou krásku. Zkusili jsme ji a nelitovali toho, protože bylo z čeho vybírat, obsluha samý úsměv + to prostředí... A asi proto, že jsem se tak těšila, bylo zklamání o to větší.

Známí a kamarádi mě sice upozorňovali, že tohle už není kavárna dle jejich představ, ale moc jsem jim nevěřila a musela jsem to dojít zkontrolovat osobně.
Spolu se sestrou jsme se vydaly plné plánů a očekávání, co si dáme dobrého, jenže... Už při otevírání dveří jsme byly probodnuty pohledy dvou servírek (z nichž jedna se snažila udržet oči otevřené za pomoci podpírání hlavy, aby  neusnula nudou). Nedaly jsme se pohledy zahnat a šly jsme se podívat, co dobrého mají napečeno.
 A další ouvej. Můj miláček ( alias carrot cake) tam sice byl, ale my se rozhodly zkusit něco jiného. Jenže když se můj obzor rozšířil o další nabídku, byl zklamán. Kdysi plné vitríny zákusků a dortů  byly sotva naplněny do poloviny, z toho Tiramisu by se dalo přirovnat Fajnému kafi a lanýžový dort zas rozjeté černé placce.
Asi nejvíc nás (jak cenově, tak po vzhledové stránce) zaujal harlekýn a po znovushlédnutí zbylé nabídky jsme se pro něj rozhodly.


Přišli jsme tedy k "ochotné" obsluze a objednaly si dvě cappuccina spolu s harlekýnem. Šli jsme se usadit do zadní části kavárny a po chvilce nám byl donesen zákusek (o obličeji slečny servírky raději pomlčím...). Jenže jenom zákusek! Na kávu jsme si musely ještě pár minut počkat.
Nicméně jsme se dočkaly a spolu s kávou nám byla donesena voda, 2 druhy cukrů a dokonce i pusinka. Cappuccino obstálo velmi dobře, harlekýn o něco hůř a pusinka se umístila na posledním místě (byla gumová).

Ale vzhledově aspoň jako pusinka vypadala
Při popíjení kávy nám v pozadí hrála písnička Animals od Martina Garrixe (z Evropy 2) s doprovodem velmi častého sklepávání mléčné pěny jedné ze slečen, což dle mě není moc vhodná kombinace.
Po zaplacení pro mě třešničkou na dortu bylo, když jsem při odchodu držela dveře mojí sestře a zahlédla jednu za slečen jaký způsobem to mléko napěňuje. Nejeden barista by zaplakal, kdyby viděl dotyčnou držet konvičku za ucho, nikoli za tělo (tudíž bez kontroly teploty) a posunutí konvičky směrem dolů by jste se taky nedočkali.
I přes to všechno musím se zklamáním říct, že je to jedna z mála káv, které bych v Opavě zařadila mezi ty lepší.


Podtrženo, sečteno:
na kávu - (spíše) ANO,  příjemná obsluha - (rozhodně) NE, hudba - NE a cena: káva - ANO, zákusky (spíše) NE.

Na závěr vám chci opět připomenout, že tohle je můj osobní názor a vy se mnou souhlasit nemusíte. 

Loučím se a snad zase za týden... :)


4 komentářů:

Jaroslav Hýbner on 21. dubna 2014 9:24 řekl(a)...

Ale vy JSTE baristka, tak byste v recenzi zaplakat mohla :-) To se nedělá, vzbudit ve čtenáři takovou zvědavost a pak nerozpitvat obscénní zacházení s mlékem... Moc mě mrzí, že jsem opět jediný, kdo vám dává nějakou zpětnou vazbu, ale pokud přesto můžu, poprosil bych o recenzi se vším všudy - když se můžete blýsknout svojí odborností, udělejte to. Zvažte, jestli průměrný čtenář vašeho blogu ví, jak udělat Seattle-style mikropěnu (Ví.) a podle toho pak buď raďte, jak to udělat správně a nebo si aspoň nenechávejte pro sebe ta zvěrstva, která obsluha kaváren provádějí.

V zásadě tvrdím, že s lidmi můžou zacházet jako s odpadem, ale s kávou tedy ne :-D

Jana Kořízková on 21. dubna 2014 12:49 řekl(a)...

Tak, chyba napravena a děkuji za reakci. Já si totiž myslela, že té kritiky bylo až moc.. Ale díky vám si pro příště už servítky brát nebudu.

Jaroslav Hýbner on 23. května 2014 14:37 řekl(a)...

Mám podezření, že někdo z Dolce Vity tenhle blog čte. Dnes byla zcela nová (milá) obsluha, u kávovaru i na place. I lanýžový dort nabyl na objemu!
Člověk nestihne ani ohodnotit všechny, a už aby jej druhé kolo :-)

Jsem rád, že jsem tam zašel, původně jsem šel na vietnamskou kávu do Hanami, ale pomalá obsluha mě donutila vyhledat raději espresso naproti přes ulici.

JaLe Ko on 23. května 2014 17:49 řekl(a)...

Že by můj blog přece jenom k něčemu byl? :D Děkuji za nové informace, určitě si je v nejbližší době ověřím a dám vědět :) A určitě se můžete těšit na novou (opět ne zcela pozitivní) recenzi vyhlášené kavárny Obecního domu :)

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos