neděle 6. dubna 2014

Kavárny v Opavě

Nafotila a napsala JaLe Ko v 7:22 odp.
Řekla jsem si, že bych vám mohla doporučit, kam v Opavě na kafe. Proč to chci udělat? Důvodů je hodně:
  1. Dobrých kaváren je v Opavě sakra málo
  2. Na internetu moc recenzí na Opavské kavárny není 
  3. Chci si projít všechny kavárny v Opavě a zhodnotit je
Asi si říkáte, jak si může nějaká mladá naivka hrát na "kritika", ale taky k tomu mám pár důvodů:
  1. úspěšně jsem absolvovala baristický kurz a získala 2 certifikáty
  2. mám načteno i něco málo z literatury (o internetu nemluvě)
  3. a příjemnou/nepříjemnou obsluhu rozlišit taky umím (i když to asi každý :D )
A tady mám sebe jako důkaz :D

Tak začneme :) Hodnotit budu obsluhu, cappuccino, prostředí a zákusky

Mamba coffee - patří mezi moje nejoblíbenější kavárny. Je otevřená přibližně rok (čemuž odpovídá i pěkný interiér) na velmi dobře strategicky zvoleném místě - naproti Východnímu nádraží. Obsluhují tam 2 milé a ochotné slečny. Cappuccino je jedno z nejlepších v Opavě a bát se si koupit  nějaký ten dortík taky nemusíte.
+ káva s sebou, výhodná menu, příjemná hudba, klidné prostředí, brzká otevírací doba
- medovník bych moc nedoporučovala, na přípravě cappuccina by se taky dalo zapracovat
Šlehačková roláda (thumb up)

McCafé Opava - tady si zajděte, když si potřebujete pokecat ( minimálně 3 hodiny) nad kýblem dobré kávy. Já toho využívám asi 1 za 3 týdny a zatím mě tu nezklamali ani jednou. Ale zákusek vám tady moc nedoporučuju, protože jsou dováženy a následně rozmraženy (nebo rozpečeny). Cappuccino neodpovídá normálu a možná proto si ho jednou za čas tak ráda dám. Je větší než normální a na mléčné pěně vás vždycky čeká sladký čokoládový obrázek. Kdekoli jinde po České republice jsem nezažila tak šikovnou baristku, jakou máme v Opavě. No a co se týče prostředí - to je asi největší mínus, protože je spojeno s fastfoodovou výdejnou. Takže se můžete kochat pohledem na nenasytné lidi, kterým bych dala nejradši přednášku o zdravé stravě a přemýšlet, jestli to, co cítíte je vaše káva nebo vašeho souseda cheeseburger.
+ placení hned na začátku (takže vás už obsluha dále neobtěžuje), pokud máte hlad a je vám jedno, co jíte, můžete se zde najíst
- prostředí
Správně by se vás měli zeptat, jestli chcete zdobení, ale když už víte do čeho jdete... Výsledek stojí za to :)

Fajne cafe - byla jsem zde před nedávnem a už nikdy více! Začneme cappuccinem - větší než standart a pěna tak tuhá, že by se pomalu dala krájet. Byla mi přinesena na tácku společně s vodou ve štamprle. Cukr jsme dostali společný v hrníčku z roku raz-dva. Docela mě také pobavil jídelní a nápojový lístek, ze kterého mi málem všechny listy vypadly ven, opomíjím-li fakt, že v něm byly i slovenské popisky. Ze zákusků jsme zkoušeli "domácí" tiramisu, které by se mělo do Itálie zajet podívat. Obsluha musím říct, že byla vcelku příjemná i když jsem nepotřebovala slyšet, že paní servírka chce ke svačině okurek a nie paradajky. No a zakončeno stísněným prostředím, kde pro více míst k sezení nahradili křesla barovými židlemi.
+ asi ta hořká mandle v čokoládě a skořici
- viz výše
Ono slavné tiramisu
Corsini café bar - zde, jsem měla možnost jak posnídat, tak ochutnat dobré cappuccino. Obsluha asi jedna z nejpříjemnější v celé Opavě, úsměvy na vás nešetří. Bohužel tato kavárna není tak dobře umístěna, jak by si zasloužila, takže mají vesměs prázdno. Plusem může být, že méně lidí = klidné prostředí, ale občas jsem měla pocit, že mluvím do mikrofonu, jak hlasitá jsem v té tichosti byla. Ze zákusků hodnotit nemůžu, tak aspoň ta snídaně - u lívanečků mi chybělo více ovoce a můj parťák podotýkal, že ten chleba, co mu dali k míchaným vejcím mohli alespoň rozpéct, když se neobtěžovali s čerstvým.
+ příjemná obsluha, klidné prostředí
- snídaně by se daly vylepšit

                                                                   Foto dodám - po další návštěvě ;)


Tak pro dnešek s hodnocením končím, ale brzo přibudou další. Dolce vita (i ta má své mouchy), kavárna F40, Ka-Varna, Bon-bon..... Je jich plná Opava, tak snad vám pro příště usnadním  výběr ;) Zas někdy a ...

2 komentářů:

Jaroslav Hýbner on 7. dubna 2014 13:19 řekl(a)...

Skvělý příspěvek, vážně mi udělal radost. Jako novopečený Opavák jsem se ve zdejších kavárnách mockrát zklamal - zejména je mi líto espressa nastaveným litrem nekvalitní vody. Obdivuji vaši odvahu objednat si cappuccino. Jsem zvědav, jak dopadne Dolce Vita, chystám se do ní od té doby, co jsem zjistil, že existuje i třetí Opavská kavárna, co připravuje La Boheme Cafe. (Po Krameru a F40) To je totiž lokální kvalitní potravina, ne Kateřinská káva.
Dovolím si se chabě zastat Fajného kafe, za kávu by se měli opravdu stydět (vsadím se, že jste měla na cappuccinu horu skořice), ale obvykle to zachraňují zákusky. Tiramisu na obrázku vypadá fakt odpudivě, ale obvykle mají zákusky vynikající a pohromadě držící.

Jana Kořízková on 7. dubna 2014 14:08 řekl(a)...

Děkuji :) moc si cením komentáře a o to víc, že je pozitivní.
Souhlasím, že dle jednoho zákusku nemůžu soudit ostatní, ale lidé chodí do kavárny hlavně kvůli kávě a to, že jsme dostali tiramisu v takové formě byl zřejmě bonus. Nicméně zkusím dát Fajnému kafi ještě jednu šanci (jejich kávě už bohužel ne) a někdy tam na něco sladkého zaskočím. A s tou skořicí jste měl pravdu :D

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos