úterý 15. dubna 2014

Makové cookies

Nafotila a napsala JaLe Ko v 9:35 odp.

To, že jsem se prohlásila za makového závisláka jsem myslela vážně :D Jenom já jsem schopná mák strčit i do sušenek. Ale že je v nich sakra dobrý, to se můžete přesvědčit sami, když si tyhle nádhery upečete.
Tady je recept:

Ingredience:
  • 100 g másla
  • 2 1/2 lžíce máku (nemletého)
  • 1 hrnek pšeničné mouky
  • 1/2 hrnku žitné mouky
  • 1 lžíce citrónové šťávy
  • 1 vejce
  • 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 1 menší lžička sody
  • větší špetka soli
Postup: Máslo a cukr smícháme šlehačem, dokud nám máslo nezůstane dole v misce krásně spojené. Přidáme vejce a zašleháme. V menší misce si vedle smícháme mouky se solí a sodou a postupně přidáváme k tekuté směsi. Až nám šlehač nebude stačit ( a miska vám bude chtít utéct :D ), přijdou na řadu vaše ruce. Těsto přendáme z misky na pomoučněný pult a postupně vhněteme zbývající sypkou směs. Nakonec přidáme mák spolu s citrónovou šťávou a vytvarujeme kuličku, kterou dáme na 20 minut odpočinout do ledničky.
Ze ztuhlejší směsi si vytvoříme váleček, který nakrájíme přibližně na 20 - 25 koleček (záleží, jak chcete mít cookies tlusté), ty následně přeneseme na plech vyložený pečícím papírem a buď je necháme tvarově tak, nebo já jsem použila paličku na maso, kterou jsem vtlačila jednotlivě do sušenky, aby získala zajímavou texturu. Vložíme do předehřáté trouby na 165°C, kde cookies necháme přibližně 12 minut. Raději kontrolujte, sušenky mají být měkčí, trochu ještě ztvrdnou na talíři venku.

Dokud nezkusíte, neuvěříte, že by vám mohly i chutnat

Chutnají totiž i makovým odpůrcům :D

0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos