čtvrtek 24. dubna 2014

Makovník

Nafotila a napsala JaLe Ko v 7:06 dop.
Pro změnu zase mák :D
Tak jsem tu zase s dalším receptem. Dlouho jsem nepsala, ale nebojte, peču pořád :D Banana bread, sušenky, tvarohový beránek...
ale fotit se mi moc nechce (respektive mobil na focení si půjčuju a majitel není zrovna nadšen).
 No ale tenhle kousek si o focení přímo říkal. U nás už je zaběhlou stálicí, tak snad bude i u vás. 
Upekla jsem si ho v nové 18cm formě (ano, musím se pochlubit), kterou jsem dostala k narozeninám od své úžasné ségry spolu ještě se zdobičkou, kterou vám vyfotím někdy jindy. Jaká je výhoda této formy? No že druhý den můžu péct znovu! :D 

No není úžasná?
Ale tak dost bylo řečí a jdeme na recept (inspirace čerpána ODSUD). V závorkách budou ingredience na normální 27 cm formu.

Ingredience:
  • 70g mletého máku (200g)
  • 25g másla (50g)
  • 35g třtinového cukru (70g)
  • šťáva z půlky citrónu (z celého)
  • 1/2 lžičky jedlé sody (1 lžička)
  • 1 bílek (i žloutek, který přimícháme k tekutým ingrediencím) 
  • větší špetka mleté skořice (ještě větší :D )
  • 125ml mléka (250ml)
  • 80g mouky (použila jsem pšeničnou celozrnnou  a hladkou => 100g)
Postup: Troubu si předehřejeme na 170°C a formu vymažeme (já mám olej ve spreji, takže já vystříkám :D ). Z bílku si vyšleháme sníh a v rendlíku si necháme rozpustit máslo. Mák si smícháme s moukou, jedlou sodou,skořicí i cukrem a přimícháme k tekutým ingrediencím (mléko, šťáva z citrónu a vychladlé máslo). Promícháme a pak velmi jemně vmícháme sníh. Vznikne nám hutnější, ale tekutá směs, kterou vlijeme do formy a následně dáme péct do trouby na cca 25 minut.

S banány tvoří makovník úžasný pár

Důležité je makovník nenechat v troubě moc dlouho, jinak by nebyl tak úžasně vláčný.
Důkazem úžasnosti a lahodnosti vám může být fakt, že můj pan otec (nemakový to muž) si o něj zažádal s sebou do práce ke kávě! :D
SNÍDANĚ dle mého gusta: Caro s mlékem (v oblíbeném hrníčku), 125g tvarohu s půlkou banánu ( v oblíbené misce) a 1/4 makovníku (na bílém talířku :D )



2 komentářů:

Jana N. on 24. dubna 2014 21:26 řekl(a)...

Tak tohle zkusím, děkuji za tip...

Jana Kořízková on 24. dubna 2014 21:39 řekl(a)...

Zkuste :) je výborný

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos