středa 2. dubna 2014

Špaldový koláč

Nafotila a napsala JaLe Ko v 10:21 odp.

A opět mák. Prostě si asi nedám pokoj, dokud se jím nepřejím :D Do té doby to budete muset se mnou vydržet.
Byla jsem v knihovně a byla tam moje oblíbená kuchařka, co už jednou můj domov navštívila. Navštívila ho zas a tentokrát jsem jen neslintala nad ultra lákavými recepty, ale rovnou jeden zkusila. Povedl se na výbornou a tak předpokládám, že nebude poslední :)


Na estetické stránce zapracuju :)
Ingredience:

- trouba 180°C
  • 250 g hladké špaldové mouky
  • 125 g změklého másla
  • 1/2 balíčku prášku do pečiva (bez fosfátů)
  • 1 vejce (já dala jen bílek, protože jsme měli zbytky v ledničce)
  • 50 ml mléka
  • hrst namletých vlašských ořechů
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 75 g mletého máku
  • 100 ml mléka
  • 50 g povidel
  • 1 mini vejce na potření
Z mouky, změklého másla, prášku do pečiva, vajíčka a pomletých ořechů vypracujeme těsto, ke kterému pomalu přiléváme mléko, aby mělo měkkou konzistenci, ale nelepilo. Dáme na chvilku chladit a mezitím si připravíme náplň: do horkého mléka přimícháme mák a cukr. Promícháme, přidáme povidla a jdeme pro těsto. To si rozdělíme na větší část (asi 3/4) a menší. Tu větší si rozválíme a vyložíme jí formu. Potřeme náplní a zbytek těsta nechte své fantazii a tvořte :) Já, protože kolem nás všechno teď kvete, jsem si povykrajovala květinky a lístky. Vršek potřete rozšlehaným vajíčkem a můžete dát do trouby.

Ta vůně, která provoněla nejen kuchyň, ale i můj pokoj na hoře je, jak by zapoetizovali angličné- mouthwatering! :D

0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos