pátek 30. května 2014

Banana curd cake

Nafotila a napsala JaLe Ko v 8:12 dop. 2 komentářů

Jak jsem slibovala, mám tu pro vás recept na výborný a hlavně v létě osvěžující tvarohový dort. Mohla bych ho přirovnat k cheesecaku, ale tenhle je ještě jemnější (hlavně to neříkejte Američanům, nebo nám vykoupí tvarohy). Sladký je díky banánu akorát, ale nikdo vám nebrání si trochu dopomoct při oslazování toho života.

čtvrtek 29. května 2014

Jak jsem se projedla k maturitě

Nafotila a napsala JaLe Ko v 8:31 odp. 0 komentářů

Jupííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí!!!!!!

Je to za mnou, úspěšně jsem dneska složila maturitu a čekají mě 4 měsíce prázdnin.

úterý 20. května 2014

Čokoládové cookies

Nafotila a napsala JaLe Ko v 8:36 dop. 2 komentářů
Moc děkuju FitFam Bakers, že vybrali můj donutový recept. Jsem z toho happy jak dva grepy :D
Takže jsem se rozhodla napsat ještě jeden (poslední) článek před maturitou a zapojit se znovu. Tentokrát je téma Jen tak na chuť a naštěstí se mi vyrojilo plno nápadů. Los padl na měkké cookies, které mají tajnou přísadu a tou je:

neděle 18. května 2014

Kakaové vafle

Nafotila a napsala JaLe Ko v 7:59 dop. 0 komentářů

Po kratší odmlce se vám hlásím i s novým receptem. Maturita se nezadržitelně blíží, takže jsem ráda, že se můžu odreagovat psaním článku. Ale nemyslete si, že bych nepekla. To zas ne :D Snídaněmi se rozmazluji pořád, protože jak jinak nastartovat mozek na učení než sladkým po ránu?

středa 14. května 2014

Snídaňové kokosové muffiny

Nafotila a napsala JaLe Ko v 6:49 dop. 0 komentářů

Po dlooooouhé době jsem měla chuť na kokos a to je co říct. Přeci jen je to tady samý recept s mákem nebo čokoládou, že? :D Chtělo to změnu, chtělo to kokos! A tak jsem brouzdala po internetu, hledala inspiraci, vytipovala si pár receptů a pekla. (inspirace odtud)
Výhodou těchto muffinů je, že vás opravdu zasytí. Obsahují totiž ovesné vločky, které (hlavně po ránu) umí zahnat hlad na delší dobu. Doporučuji k nim nějaký kus ovoce (já-pro změnu banán) + mléčný výrobek (já-tvaroh) a máte výbornou a vyváženou snídani, ze které by měl radost nejeden výživový poradce :D

pondělí 12. května 2014

Banana bread

Nafotila a napsala JaLe Ko v 2:00 odp. 0 komentářů

Božská mana, Nebe v hubě, Luxusní snídaně, Nehynoucí láska.... a takhle bych mohla pokračovat s popisem tohoto krasavce do nekonečna. Vypadá úplně obyčejně, ale nenechte se zmást! Tento úžasně vláčný banana bread je můj majstštyk :D Kousky čokolády v kombinaci s (pře)zralými banány je moje nejoblíbenější snídaně vůbec. Kam se hrabou lívance nebo palačinky? (snad si to nevezmou osobně :D )

sobota 10. května 2014

Zdravé donuty

Nafotila a napsala JaLe Ko v 1:22 odp. 0 komentářů

Bez smažení, s celozrnnou moukou a poleva z hořké čokolády. Jde to i zdravě Ameriko!
K pečení těchto kulatých dobrůtek jsem měla 3 důvody:
  1. sežrala jsem poslední kousek banana breadu, který si moje sestra schovávala na snídani
  2. přece donuty z Lídlu (které kupuje mamka naší nejmladší a já to nesu s těžkým srdcem) nebudou lepší než ty moje!
  3. další recept pro Fit Fam Bakers

pátek 9. května 2014

Mamba coffee

Nafotila a napsala JaLe Ko v 12:45 odp. 2 komentářů
neboli chuťové i slohové uklidnění.


Kavárna, která bude naší silnou konkurencí, neboť zde najdete usměvavou obsluhu, kvalitní kávu, příjemné prostředí a velký výběr výborných zákusků.

středa 7. května 2014

Jak Janča k -20kg přišla

Nafotila a napsala JaLe Ko v 10:36 odp. 0 komentářů

Nezachránil mě sice žádný princ ani jsem nesnědla kouzelné fazole, ale ztráta 20 kilo, to jako pohádka zní, ne?
Původním záměrem bylo hubnutí, ale nakonec se z toho vyklubala změna životního stylu a to nejen mého, ale celé mojí rodiny.

                 80                                           62

To znamená, že jsme:
  •  přestali kupovat obyčejné tukové rohlíky, ale nahradili je celozrnnými
  • objevilo se u nás více zeleniny, a to jak v počtu kusů, tak i druhů
  • to stejné platí o ovoci
  • místo točeného salámu -> šunka od 90% nebo nejlépe tatínkova domácí
  • najdete u nás i celozrnné těstoviny, rýži, polentu, vločky (ovesné, rýžové, kukuřičné...)
  • na paštiky, instantní polévky nebo šlehačku ve spreji u nás ale zapomeňte
Asi se řeknete, že to znamená omezování na celý život, ale opak je pravdou. Já jsem díky této změně objevila, že mě jídlo baví, začala jsem vařit, péct a zajímat se více o kvalitu jak potravin, tak (díky mým článkům asi tušíte) i kávy. Rodinu jsem do ničeho nenutila, oni se časem přizpůsobili sami. Například svačinu jsem si ze začátku dělala jenom já, teď bez ní nedá ránu ani náš pan otec. Nebo když dům provoní moje celozrnné palačinky ke snídani, těžko by jste hledali v poledne zbytky.

Ale sem tam si něco méně zdravého dopřávám i já, a tak se není čemu divit, když jsem přes Vánoce něco přibrala. Snažím se sportovat, ale s blížící se maturitou to jde hůř a hůř.

No, ale zpátky k začátku, kde pro mě nebylo lehké určit, kterému článku na internetu můžu věřit a který mému zdraví naopak uškodí. V knihovně jsem si půjčila nespočet knih týkající se zdraví, hubnutí a vaření. Načetla jsem toho opravdu hodně a postupem času jsem zjistila, co mi vyhovuje a co potřebuji.
Prošla jsem si i krizí, kdy jsem měla našlápnuto k lehké anorexii. Proč lehké? No, já jedla, ale málo a každý den to samé. Vážila jsem 57kg a díky tomu všemu jsem měla i zdravotní problémy, které mě i teď občas trápí. Plochý hrudník byl ale rozhodně tím největším mínusem :D

Krize zažehnána, aktuální stav něco přes 62kg a cíl 61,5kg. Pro někoho sloní váha, pro mě ideál... :)

Vidíte to? Sice hubená, ale i plochá. Tohle rozhodně nechci!

Ve svém "hubnoucím" období jsem měla plno dotazů typu: Co jím? Jak sportuju? V čem je fígl?...atd. Tak jsem vám to shrnula do pár bodů a tady jsou:
  1. Neomezujte se! = když máte chuť  na čokoládu, dejte si ji. Když jste spíše knedlíkoví (jako já) , dejte si je. Ale zkuste to ve zdravější verzi: bílou čokoládu nahraďte vysokoprocentní hořkou a nesnězte celou tabulku (u hořké to stejně nejde), ale zkuste si vychutnat 1-2 čtverečky. Houskový knedlík jsem naštěstí nikdy v oblibě neměla, zato ten domácí... Nahradili jsme v něm bílé rohlíky za celozrnné, takže byl hlad zažehnán dřív a dostavil se taky o něco později.
  2. Odměňujte se! Já se odměňuji každé ráno sladkou snídaní ve formě palačinek, lívanců, vaflí, všelijakých mini dortíků, buchet atd. Ale všechno je, jak si můžete všimnout podle mých receptů, ve zdravější formě. Dalším příkladem může být třeba moje ségra, ta si 1x týdně dopřeje nějaký ten zákusek v kavárně a mamka zas 1 čtvereček čokolády po každém obědě ve formě dezertu. Pro každého je odměnou něco jiného.
  3. Sportujte! Myslela jsem, že to jde i bez toho a ono to i chvíli šlo, ale není nad pocit, když se podíváte na sebe do zrcadla a hle!, něco se tam rýsuje :D
  4. Nepřehánějte to! Jak s jídlem, tak se sportem. Není dobré se jeden den přežrat a sníst všechno na co přijdete a druhý den si řeknete, že jíst nebudete. To by teda nešlo! Pokud u vás taková situace nastane, tak žádná hladovka, ale najeďte na normální režim. Co se sportu týče, opravdu není nutností být v posilovně od rána do večera, ale menší sportovní aktivita každý den (jako jízda na kole, kolečkové brusle, běh, plavání, delší procházka) vůbec není na škodu + 2x-3x týdně nějaké to cvičení a hned se budete cítit lépe.
  5. Snídejte! Nechápu, jak si může někdo dát na snídani jenom jogurt nebo vůbec nic! Ale nalejme si čistého vína, i já jsem toto období měla. Jenže to jsem nevěděla o co se šidím, vždyť zrovna ráno si můžete dopřát hostinu, protože všechno, co přijmete, během celého dne spálíte. Vymlouvat se, že nemáte čas, to už je ohrané. A že do sebe po ránu nic nenasoukáte? Tak se potom zamyslete nad tím, kolik jste schopni do sebe natlačit večer ;)
  6. Jezte pravidelně! V rozmezí 3 hodin je to ideální. Nebudete mít ani hlad a pokud zvolíte menší porce, tak vám nebude ani těžko. Já během dne stíhám jíst 6x a kila jsou pořád dole. Občas si to naplánovat nejde a proto s sebou noste nějaké záchrany ve formě sušeného ovoce nebo celozrnných sušenek.
Podtrženo a sečteno, jde to lehce, jen se na to musí chytře. Opravdu se není čeho bát, zhubnout může každý ;)

Kynutý celozrnný koláč s tvarohem a meruňkami

Nafotila a napsala JaLe Ko v 1:27 odp. 0 komentářů

Už dlouho jsme se chtěla zúčastnit výzvy od Fit Fam Bakers a 7. výzva - Tradiční recepty zdravě pro mě je jako dělaná. V mrazáku jsem našla zbytky meruněk po předchozím létě, tak jsem si řekla, že bych si léto mohla připomenout už v Květnu. Přeci jen mě čekají 4 měsíce prázdnin (pokud dám maturitu... :D ).
Musím říct, že kombinace kyselých meruněk a sladké "granoly" byla skvělá. Granolou jsem si nahradila klasickou drobenku a obstála na 120% :D

pondělí 5. května 2014

Čokoládové muffiny z podmáslí

Nafotila a napsala JaLe Ko v 6:56 odp. 0 komentářů

Mám po písemných a to by chtělo nějaké dobití energie. Přeci jen se ta slohovka nenapsala sama :D Mým největším kamarádem je poslední dobou čokoláda a hlavně ta vysokoprocentní (pod 70% nejdu). Když jsem na poslední zvonění dělala Red velvet cupcakes, zbylo mi podmáslí a právě díky tomuto zázraku, byly cupcaky tak vláčné. Tak proč je nezkusit zdravější a čokoládovější?

sobota 3. května 2014

Ovocné košíčky

Nafotila a napsala JaLe Ko v 6:55 odp. 0 komentářů

Co menšího ještě upéct na naší klasickou rodinnou oslavu (jen 25 lidí :D )? Na co by měl člověk ještě chuť  po cheesecaku s 2 druhy čokolád a carrot caku?
Tak tyhle otázky mi vrtaly hlavou hned potom, co jsem dopsala maturitu z matematiky :D Blázen, ano to jsem já :D
Ale na obě otázky jsem našla odpověď: OVOCNÉ KOŠÍČKY


 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos