středa 7. května 2014

Kynutý celozrnný koláč s tvarohem a meruňkami

Nafotila a napsala JaLe Ko v 1:27 odp.

Už dlouho jsme se chtěla zúčastnit výzvy od Fit Fam Bakers a 7. výzva - Tradiční recepty zdravě pro mě je jako dělaná. V mrazáku jsem našla zbytky meruněk po předchozím létě, tak jsem si řekla, že bych si léto mohla připomenout už v Květnu. Přeci jen mě čekají 4 měsíce prázdnin (pokud dám maturitu... :D ).
Musím říct, že kombinace kyselých meruněk a sladké "granoly" byla skvělá. Granolou jsem si nahradila klasickou drobenku a obstála na 120% :D


Ještě celý :D
Recept je zcela můj vlastní, proto mám o to větší radost, že se povedl. Tady je:

Ingredience:

Na těsto:
  • 150g celozrnné pšeničné mouky
  • 100g hladké mouky
  • 125ml mléka
  • 50g rozpuštěného másla
  • 20g čerstvého droždí
  • 40g třtinového cukru
  • špetka soli
Na tvaroh:
  • 1 odtučněný tvaroh (klidně ve vaničce)
  • 1 vejce
  • 1 vrchovatá lžíce domácího vanilkové cukru
Na granolu:
  • 90g jemných ovesných vloček
  • 30g másla
  • 2 lžíce vody
  • 1 lžíce medu
+ meruňky

Postup: Mléko si ohřejeme společně s cukrem, dokud se nám úplně nerozpustí a rozdrobíme do něj droždí. Než se nám udělá kvásek, připravíme si mouky spolu se solí a rozpuštěným máslem. Když se nám na kvásku začnou tvořit bublinky, vlijeme jej ke směsi a vytvoříme hladké těsto, které dáme přikryté čistou utěrkou odpočívat na teplé místo přibližně hodinu.
Mezitím si připravíme tvaroh, do kterého zašleháme vejce s cukrem a dáme stranou, protože si musíme ještě nachystat granolu. Na její přípravu si rozpustíme máslo v pánvičce, poté přisypeme vločky a restujeme, dokuď vločky trochu nezhnědnou. Přidáme lžíci medu s vodou a mělo by se nám to začít slepovat. Vypneme pánvičku a čekáme na vykynutí těsta.
Když má správnou velikost, předehřejeme si troubu na 175°C a nachystáme si menší plech, do kterého těsto vyklopíme. Rovnoměrně jej rozválíme, potřeme tvarohem, naskládáme na něj meruňky (otočené slupkou dolů) a posypeme granolou. Necháme chvilkou stranou ještě nakynout a poté vložíme do rozpálené trouby, ve které pečeme přibližně půl až 3/4 hodiny. A máme hotovo :)

Mizel velmi rychle :D
Už jen vychutnávat :)



0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos