sobota 3. května 2014

Ovocné košíčky

Nafotila a napsala JaLe Ko v 6:55 odp.

Co menšího ještě upéct na naší klasickou rodinnou oslavu (jen 25 lidí :D )? Na co by měl člověk ještě chuť  po cheesecaku s 2 druhy čokolád a carrot caku?
Tak tyhle otázky mi vrtaly hlavou hned potom, co jsem dopsala maturitu z matematiky :D Blázen, ano to jsem já :D
Ale na obě otázky jsem našla odpověď: OVOCNÉ KOŠÍČKY




Jako malá jsem je milovala, totiž ovoce, hora krému a košíček, který je tak křehký, že se skoro rozplývá na jazyce = úžasná kombinace. Bohužel teď se mé chutě přeorientovaly na čokoládu a mák, ale jak bych na ně mohla zapomenout? :)
Hledala jsem recept a tenhle vyšel přesně na 30 formiček, co jsem měla doma:

Těsto:
  • 210g hladké mouky
  • 45g vanilkového cukru* (nebo 30 moučkového a 1 "vanilkového")
  • 100g másla
  • 2 žloutky
  • kůra z půlky citrónu
Krém:
  • 350ml mléka
  • 1 vanilkový pudink
    Jedna umělecká z nového mobilu
  • 3 lžíce vanilkového cukru*
  • 130g másla
  • 2 lžíce cukru moučka
+ ovoce dle chuti a dortové želé

Postup: Těsto vypracujeme z daných ingrediencí ručně do válečku, který si necháme v lednici odležet. Mezi tím si nachystáme formičky a troubu předehřejeme na 150 °C.
Do nachystaných formiček vtlačíme ztuhlé těsto, které vložíme do předehřáté trouby a pečeme 20 až 30 minut. Během pečení si připravíme krém.
Z pudinkového prášku, mléka a cukru (kromě 2 lžic cukru moučky) si připravíme pudink, který necháme za občasného promíchání vychladnout. Změklé máslo si vyšleháme do krémovité konzistence s cukrem a přimícháme puding.
Košíčky plníme krémem pomocí cukrářského sáčku a ozdobíme ovocem. Želé si připravíme podle návodu a pomocí štětce přetřeme ovoce i krém. Hotovo :)

Košíčky jsou nejlepší druhý den a doporučuji dělat dvojitou dávku, protože mají tendenci se rychle ztrácet.

A ještě jedna :D

* Vanilkový cukr- ten co kupujete v obchodě má většinou název vanilinový, který se s pravou vanilkou nepotkal. Původ má totiž z ropy nebo dřeva. Zkuste zvážit, zda není lepší koupě celého vanilkového lusku, ze kterého sami dokážete připravit pravý vanilkový cukr.
Příprava je jednoduchá a stačí, když  lusk (klidně i použitý) přidáte do uzavíratelné dózy s moučkovým cukrem. Po pár týdnech máte úžasně voňavý vanilkový cukr, který má využití kdekoli, třeba i v ovocných košíčcích ;)

0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos