středa 14. května 2014

Snídaňové kokosové muffiny

Nafotila a napsala JaLe Ko v 6:49 dop.

Po dlooooouhé době jsem měla chuť na kokos a to je co říct. Přeci jen je to tady samý recept s mákem nebo čokoládou, že? :D Chtělo to změnu, chtělo to kokos! A tak jsem brouzdala po internetu, hledala inspiraci, vytipovala si pár receptů a pekla. (inspirace odtud)
Výhodou těchto muffinů je, že vás opravdu zasytí. Obsahují totiž ovesné vločky, které (hlavně po ránu) umí zahnat hlad na delší dobu. Doporučuji k nim nějaký kus ovoce (já-pro změnu banán) + mléčný výrobek (já-tvaroh) a máte výbornou a vyváženou snídani, ze které by měl radost nejeden výživový poradce :D


Nejen zdravé, ale i chuťově výborné

Ingredience na 16 muffinů:
  • 2 vajíčka
  • 5 lžic medu
  • 1/4 hrnku rostlinného oleje (já-řepkový)
  • 3/4 podmáslí - !TIP! Pokud chcete výraznější kokosovou chuť, nahraďte podmáslí kokosovým mlékem
  • 50g celozrnné mouky
  • 50g hladké mouky
  • 3 lžičky jedlé sody
  • špetka soli
  • 1 hrnek strouhaného kokosu ( namočeného v mléce a vymačkaného)
  • 2 hrnky ovesných vloček
  • + strouhaný kokos na posypání


  • Postup: Nejprve kokos zalijeme mlékem, aby ho stihl nasáknout. Troubu si předehřejeme na 180°C a formu si vyložíme košíčky.
  • Teď si v míse vyšleháme dohromady vajíčka,med,olej a podmáslí. Postupně přidáváme mouky, sodua spolu se špetkou solí šleháme, dokud nemáme hladké těsto.
  • Nasáklý kokos si přendáme do síta a přebytečné mléko vymačkáme. Vsypeme ke vzniklé směsi a spolu s vločkami promícháme lžící.
  • Těsto nadávkujeme do košíčků skoro až po okraj a dáme péct do trouby na 18 minut. Zda je muffin správně upečený, zjistíme zapíchnutím špejle, která by měla vyjít čistá (bez nalepeného těsta).



  • Chcete vědět, proč je na každé fotce Tygr? 
    Sama nevím. Ale mám pár dedukcí, proč ho tam mé ?podvědomí? chtělo:
    1. má oblíbená postavička od Disneyho
    2. má úžasnou barvu, se kterou zapadá mezi košíčky
    3. díval se na mě smutně z krabice lega

    0 komentářů:

    Okomentovat

     

    Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos