sobota 10. května 2014

Zdravé donuty

Nafotila a napsala JaLe Ko v 1:22 odp.

Bez smažení, s celozrnnou moukou a poleva z hořké čokolády. Jde to i zdravě Ameriko!
K pečení těchto kulatých dobrůtek jsem měla 3 důvody:
  1. sežrala jsem poslední kousek banana breadu, který si moje sestra schovávala na snídani
  2. přece donuty z Lídlu (které kupuje mamka naší nejmladší a já to nesu s těžkým srdcem) nebudou lepší než ty moje!
  3. další recept pro Fit Fam Bakers

Aby jste se neděsili, tak tu polevu z bílé čokolády nepovažuju za zdravou, ale menší hřešení nikomu neublíží, navíc jsem udělala i zdravé s hořkou čokoládou a sypané kokosem, takže si vybral každý :)
A že nemáte formu? Nevadí! Já taky ne, takže se podívejte do postupu, jak jsem to vymyslela já ;)


Na 12 donutků budeme potřebovat:
  • 125ml mléka
  • 50g rozpuštěného másla
  • 150g celozrnné pšeničné mouky
  • 100g hladké mouky
  • 1 lžíce pšeničných otrub
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 lžíce medu
  • 15g čerstvého droždí
  • 1 menší vejce
Poleva: 
  • bílá čokoládová
  • hořká čokoláda + smetana ke šlehání
  • cukrářské zdobení
Postup:  Mléko si ohřejeme spolu s cukrem, aby bylo vlažné (ne horké!). Rozdrobíme droždí a přikryjeme. V rendlíku si rozpustíme máslo, které potom jako vychladlé přilijeme ke smíchaným moukám s otrubami, medem,vejcem a hotovým kváskem. Pořádně vše smícháme a pracujeme s těstem minimálně 10 minut, z těsta uděláme kouli, pak přikryjeme čistou utěrkou a necháme hodinu kynout.
Z vykynutého těsta si uděláme 12 malých bochánků, do kterých si pomocí vařečky uděláme doprostřed díru, kterou vycpeme alobalovou kuličkou a vložíme do formy na muffiny. Asi takto:


Pak formu vložíme do předehřáté trouby na 175°C a pečeme přibližně 15-20 minut.
Vychladlé donuty namočíme v připravené polevě a podle fantazie dozdobíme :)

0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos