úterý 3. června 2014

Úžasný ořechový chlebíček

Nafotila a napsala JaLe Ko v 1:04 odp.

Ořechy jsou sice záležitostí podzimu, ale když na ně máte chuť i v létě (na jaře) a máte je jako já pěkně vyloupané v mražáku, proč si neupéct třeba takový chlebíček?

Na recept jsem narazila zde, ale stejně byla zase improvizace, která vyšla (naštěstí) na jedničku.


A ano, vidíte správně, chlebíček není jen ořechový, ale přidala jsem i sušené ovoce. Opravdu spíše podzimní recept, ale v takovémhle počasí se nemůžeme divit ani našim chutím.

Ingredience:
  • 2 lžíce jogurt
  • 1/2 hrnku mléka
  • koření: 3 umlácené hřebíčky, trocha nestrouhaného muškátového oříšku a kůra z půlky citrónu
  • 2 vejce
  • 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 2 lžíce oleje
  • 1 hrnek celozrnné mouky (já použila směs hladké špaldové, ječné a pšeničné)
  • 1/2 hrnku hladké bílé mouky
  • 1 velkou hrst rozinek (lepší jsou namočené předem v rumu)
  • 150g pokrájených sušených datlí - TIP: pokud datle máte tvrdé, že by jste si na nich i zuby vylámali, namočte si je předem do horké vody. Stačí 5 minut a můžete přilít i trochu rumu pro vůni.
  • 1 bezfosfátový prášek do pečiva
  • 3 velké hrsti vlašských ořechů 

Postup: Troubu si předehřejeme na 180°C.
Jogurt spolu s mlékem a kořením pořádně promícháme, ať máme jednolitou konzistenci. Ve vedlejší míse si vymícháme vejce s cukrem a olejem do pěny a vlijeme předchozí směs. Postupně přidáváme mouky spolu s práškem do pečiva. Nakonec vmícháme sušené ovoce (můžete samozřejmě použít i jiné, než jsem zvolila já) a 2/3 pokrájených ořechů.
Těsto vlijeme do chlebíčkové formy a posypeme zbylými ořechy. Pečeme přibližně 50 minut, ale raději kontrolujeme špejlí (pokud se nám na ni těsto nelepí, máme hotovo).


Co říkáte? Pokud potřebujete provonět dům a zamlsat si, doporučuji :)

0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos