úterý 31. března 2015

Carrot cake muffiny zdravě

Nafotila a napsala JaLe Ko v 2:26 odp.

Omlouvat se, že jsem dlouho nic nepřidala, by bylo asi k ničemu. Prostě to nešlo, v hlavě jsem měla plno jiných věcí a bohužel blog byl až někde ve spod na seznamu povinností a zájmů. Ale přeci jen jsem se rozhodla to tady trochu rozjet, protřídit recepty, dodat slibované fotky a přidat nějaké ty svoje experimenty.



A jedním z experimentů, které jsem prováděla dnes ve své alchymistické kuchyni byly tyto muffiny.
Mají tolik pozitiv, že je prostě musíte zkusit:

  • Obsahují zeleninu a přesto si parádně zamlsáte
  • Neobsahují ani olej, ani máslo, prostě bez přidaných tuků
  • Díky ovesným vločkám a celozrnným moukám se skvěle hodí ke zdravé snídani
Jednoduše se povedly, proto přidávám recept na 20 muffinů:
  • 2 hrnky mouky ( kombinujte celozrnnou a hladkou, já dala: 1/4 hrnku kukuřičné krupice, 1/2 hrnku celozrnné mouky, 1/2 hrnku hladké mouky a 3/4 hrnku pohankové mouky)
  • 1 hrnek vloček ( za mě 3/4 hrnku jemných vloček a 1/4 hrnku obyčejných)
  • koření: 4 hřebíčky, menší lžička skořice, půl lžičky zázvoru, půl lžičky nastrouhaného muškátového oříšku
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 1 lžička jedlé sody
  • 2 vejce
  • 3/4 hrnku třtinového cukru
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 3 střední mrkve nastrouhané najemno
  • 1 jablko nastrouhané na jemno
  • 1/2 hrnku podmáslí
  • 1/2 hrnku mléka
  • 2 lžíce pokrájených rozinek, které jsme si předem namočili v rumu (nemusí být)
  • hrst vlašských ořechů
Postup: Troubu si předehřejeme na 180°C. Suché ingredience, tedy mouky, vločky, prášek do pečiva a jedlou sodu smícháme dohromady. Ve druhé misce si vyšleháme vajíčka spolu s cukrem a extraktem, dokud se na povrchu nevytvoří pěna. Poté přidáme podmáslí s mlékem a opět promícháme. Nakonec přidáme suché ingredience, pořádně vše spolu smícháme, vznikne nám celkem hutná, tekutější směs, kterou nadávkujeme do košíčků (mohou být plné, ale nesmí přesahovat přes okraj) a dáme péct do trouby na 20-22 minut.

Takto já nechávám chladnout muffiny, protože pokud je necháte ve formě, zapaří se vám a košíčky vám nasáknou
Pokud jste si všimli, že nahoře na muffinech mám ovesnou posypku se semínkama, nepletete se. Zbyla mi z rebarborových muffinů, které najdete TADY a tak jsem ji využila. Skvěle se hodí jak k rebarborovým, tak i k mým mrkvovým, ale doporučuju udělat si poloviční dávku.


0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos