neděle 3. května 2015

Jak se slaví po našem...

Nafotila a napsala JaLe Ko v 10:01 odp.
Předem se omlouvám za kvalitu fotek, většina jich byla pořízena v přítmí sklepa a nebo proti slunci.
Taaaaakže, minulý víkend jsme slavili čtvery narozeniny dohromady (předběžne i mých), to znamená v přepočtu 25 lidí/konzumentů. A úkol pro naší část rodiny zněl jasně: zařizujete všechno sladké. Samozřejmě úkol byl určen výhradně pro mě a já se na něj už týden dopředu těšila a plánovala, co napeču.


Znáte to, říká se všeho s mírou a mi se při pečení Míra vyhnul obloukem. Byla jsem tak natěšená, že jsem toho napekla příliš a dojídalo se to ještě další den. Nicméně můj seznam dobrot vypadal takto:

  • Medovník
  • Linecký koláč s tvarohem a povidly
  • Dort Zebra ( alias něco jako pribináčkový cheesecake)
  • Red velvet cupcakes ( zdravější)
  • Linecké srdíčka
  • Narozeninový dort potáhnutý marcipánem
  • Banánovo-krémová hvězda
  • Ovocné košíčky
Medovník
Celkem povedený, ale stejně to pořád ještě není ono, ten správný recept teprve hledám :)

Zebra
Fotka hrozná, rozříznutí taky, ale část zebrování vidět jde na okrajích. Chutí připomíná vanilkového a čokoládového pribináčka.

Linecké srdíčka s red velvet (zatím) muffinem
Linecké byly udělány ze zbytků těst Zebry a lineckého koláče, spojené naší domácí rybízovou marmeládou. Red velvet muffiny/cupcaky byly z červené řepy, která tam (jak moje rodina zjistila) nebyla ani za mák cítit. Úžasně zasytili a kdo měl výčitky, že muffiny jsou až moc zdravé, tak mohl volit cupcaky, které byly ozdobeny bílou krémovou čepicí z tvarohu a krémového sýra.

Dort pro oslavence - Lego Avengers
Náš klasický potahovaný dort pro jednoho oslavence jako dárek. Radost udělal a snězen taky byl.

Banánovo-krémová hvězda

Tak toto byla improvizace nejvyššího kalibru, která sklidila jeden z největších úspěchů. Dort je nepečený a vrstvy má takové: 
  1. Korpus = zbytek medovníkových plátů pomletých najemno + trocha másla
  2. zbylý krém z ovocných košíčků
  3. kolečka banánu
  4. karamelový krém udělaný na způsob toho vanilkového z košíčků
  5. kolečka banánu
  6. šlehačka
  7. čokoláda
Ovocné košíčky
60 kusů a už pomalu začínám chytat gryf! Jeden nejmenovaný člen rodiny je totiž zbožňuje, tak proč mu neudělat radost, že? :)


Linecký koláč s povidly - na fotce jde pěkně vidět průřez. U lineckých koláčů se bojím, ať nejsou suché, tady mi vypomohl tvaroh.

Pekla jsem 2 dny, ale naštěstí jsem měla pomocnici. Mamku, přesněji Mamku 5, kterou jsem dostala jako předčasný dárek k narozeninám od rodičů. Udělali mi tím obrovskou radost a díky protestům své pravé mamky, že další krám doma nechce, jsem ani nedoufala v tohoto úžasného kuchyňského robota.


Tak co, vybrali by jste si u nás na oslavě? :) Pokud by jste měli i tak toho sladkého málo, stačí si na snídani ještě udělat pár lívanců, jako tomu bylo u nás doma.

Zrovna tyto si naaranžovala naše nejmenší (5 roků). No není šikovná? :)




0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos