středa 11. listopadu 2015

Moje müsli

Nafotila a napsala JaLe Ko v 11:15 dop.
Zdravím, dlouho jsem se neozvala, ale pořád se tak nějak snažím udržovat kontakt. Asi to dělá to podzimní počasí, že prahnu více po kontaktu s lidmi a toto je jeden ze způsobů, jak si nepřipadat osamocená. Navíc je snadný a užitečný.





Popravdě, ráno bez ovesných vloček (jáhlových, rýžových...) si dokážu představit už je těžce. Ať je to teplá kaše, nějaká zdravá bábovka či muffiny a nebo právě müsli. Recept jsem si vymyslela sama a dělám ho už nějaký ten rok. Během té doby jsem odzkoušela všelijaké kombinace a ty nejlepší vám sem vypíšu.

Chtěla bych vám ukázat, že výroba domácího müsli není jen levná, ale i zdravější. Podívejme se třeba na českou republikou milované Emco, zvolila jsem příchuť Med a ořechy:



Výrobek je složen z ovesných vloček (48 %), cukru, rostlinného oleje, pšeničné mouky, kukuřičné mouky, soli, ořechů, kukuřičné krupice, pšeničné krupice, E 500 – uhličitanů sodných, květového medu (3 %), kokosu, E220 – oxidu siřičitého, aromat, E304 – esterů mastných kyselin s kyselinou askorbovou, E306 – extraktu s vysokým obsahem tokoferolů a látky E322 – lecitinů

A moje müsli? Jen máslo, med, ovesné vločky a ořechy. Nic víc, nic míň. 




Tady je přesnější recept:

  • 50g másla
  • 50g medu
  • 250g vloček (jemných i obyčejných, ovesných, rýžových, jáhlových, špaldových, kukuřičných...)
  • 100ml vody
  • a vámi zvolená příchuť - 

  1. Perníková ( perníkové koření, rozinky, sušené datle,jakékoliv ořechy)
  2. Bounty (strouhaný kokos 100g, hořká čokoláda nakrájená na větší kousky)
  3. Čokoládová ( 1 lžička kakaa, 100g hořké/mléčné kvalitní čokolády nebo i mix)
  4. Maková (50- 100 g mletého máku, mandle, skořice, sušené švestky)
  5. Semínková ( dýňové, slunečnicové, sezamové, chia a rozinky)
  6. Arašídová (místo obyčejného másla dáme arašídové)
Postup: Troubu si předehřejeme na 190 °C. Máslo společně s medem a vodou dáme na nejmenší plamen rozpustit v rendlíku. Mezitím si smícháme vločky se zbytkem ingrediencí (oříšky, čokoláda, sušené ovoce...). Rozpuštěnou směs nalijeme do vloček a promícháme vařečkou. Vše vysypeme na plech a vložíme do trouby. Pečeme 20-30 minut, dokud müsli nebude zlatavé. Během pečení promícháváme! Okraje totiž hnědnou rychleji než střed.



Teď už jen stačí vzít jogurt/tvaroh, nakrájet do něj nějaké čerstvé ovoce ( u mě skoro vždy banán) a nasypat müsli ( moje porce jsou 3 polévkové lžíce). Příjemné snídání :)

0 komentářů:

Okomentovat

 

Zdravě i nezdravě Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos